la paraula clau és clau

12 de febrer, 2006

Inauguració del Blog

Hola a tothom, com que ja fa un mes que no soc a casa i com que el temps aquí no és un bé gaire escas, he aprofitat per muntar-me un blog d'aquests (a lo Valls) però sense que sembli que t'hagis menjat un àcid (ho dic pels nous colors).
Bé doncs, aquí hi aniré penjant el que em doni la gana, però s'accepten peticions i reptes, també quan volgueu podeu anar penjant els vostres comentaris després de cada post.




Gent (Ne), Gand (Fr), Ghent (Eng), Gant (Cat), Gante (esp)... Flipant, bé per tal d'integrar-me al màxim jo he adoptat el nom en Neerlandès, aquesta ciutat és un gran lloc, bàsicament estudiantil, o sigui que hi ha moltíssima vida cultural, igual que a Terrassa (...) pertany a la part nord de Belgica i per tant parlen en flamenc (Vlaams) que vindria a ser bastant semblant a l'alemany però sense declinacions (uff), la part sud és Valònia i parlen el francès, però compte! a Flandes és millor no parlar francès, ja que consideren que és la llengua de l'opressor... la història hem sona.

Si em pregunteu que què tal són els Belgues segurament us respondré que no ho sé, no els connec a tots, però dels pocs que connec us puc dir que són una gent bastant o molt més cívica que nosaltres (el sr Clos podria venir a viure aquí, si es que se'n pot dir Sr.), tothom recicla, per dir-vos que a casa meva tenim un total de 6 punts de recollida selectiva i jo encara no he acabat de comprendre on van els "kleenex" plens de mocs. També al carrer les bicicletes són el mitjà de transport preferencial, absolutament tothom et cedeix el pas si vas en bicicleta. Si vas miran-te un mapa pel carrer en menys de 5 minuts et poden parar 3 o 4 Belgues i preguntar-te si necessites ajuda, (venint d'on vinc el primer que fas quan t'ofereixen ajuda gràtis pel carrer és desconfiar).

Pel que fa a la gastronomia són un país absolutament pervers, només us diré que són els inventors del praliné, els goffres, les patates fregides i que tenen unes 600 marques de cervesa (no saps el que vol dir cervesa fins que no vens a Bèlgica).

Apart d'aquestes petites perversions és un país on la gran majoria dels habitants són vegetarians des que al 1999 van tenir la crisi dels pollastres, aquí es consumeix molt poca carn i no gaire peix, només cal donar una volta pel supers, aquí el plat nacional són ( amb permís dels musclos amb patates fregides) les endívies i les cols de brusseles.
Per més informació podeu clicar aquí.




actualment visc en la casa de la foto (la del mig) amb dos Belgues, molt bona gent. És un lloc molt tranquil on puc practicar el meu neerlandès i sobretot el meu anglès, tot hi que quan ens encallem seguim en francès. Podriem dir que aquesta gent són els primers que m'han vist experimentar en una cuina, rentar roba i posteriorment estendre-la (...que difícil que és assecar la roba a Bèlgica).





bueno, doncs així és com us aniré explicant com em van les coses,

8 Comments:

Anonymous Anònim said...

Inaugurando.

Bienvenido a la Blogosfera.

by Zlinx.

20:13  
Anonymous Anònim said...

Bon dia Mateu....ufff...ja ens han informat que tot et va molt bé...pero no teniem ni idea que tenies tant de temps lliure per fer blogs i no sé quines coses mes....bé...si de cas quan estigui una mica mes inspirat t'escric alguna cosa mes, que ara son les 7.50 del matí i després d'una nit una mica moguda (...elena...) encara estic bastant adormit.
Res mes de moment...records de tots tres....

TONO

07:58  
Anonymous Anònim said...

Jajajaja! Molt bo!! "que difícil que és assecar la roba a Bèlgica", prenc nota per si algun dia em trobo a Bèlgica amb la roba mullada ;P per cert, t'agrego al fotolog...

Molts records!

MarC

08:22  
Anonymous Anònim said...

Bones noi!

M'alegro de veure que les coses et van força bé per terres "gentianes".

Espero estar per allí en tres setmanes. Tant de bo els belgues siguin tant bona gent, perquè ja em veig perdut pel pais amb el mapa a la ma intentant trobar Gent, amb el meu anglès macarrònic (aka macarronical english).

Felicitats pel blog, i salut!

kcb

12:58  
Anonymous Anònim said...

Ei Mateu!
Et felicito pel teu blog i la teva introducció al món belga, està realment molt bé!
Ara ja me'n puc anar fent una idea de com són les coses per aquí! O de com les veus tu!

Apa que vagi bonic i no passis molt de fred que m'han dit que per aquesta zona en fa força...

Petons Neus

17:28  
Anonymous Anònim said...

caaaaaaaaaaaaaaaaari!

mateu dels collons me partit amb el teu text, vaya mestre!

posahi mes fotus....
joder, pel què arriba a donar el temps mort,eh... quan temps estarás per allí?

PD:ara em pendré un tallet de pernil a la teva salut...i una copeta de vi...català!(no faltaria, que ara em lEstatut estem que no caguem)...
en fi

cuidet i salut!

01:29  
Anonymous Anònim said...

ves reservant un d'aquests gofres...

09:35  
Anonymous Anònim said...

Heu de provar els pralinés de xocolata blanca

11:58  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home